Er breekt een nieuwe periode aan, na jaren met veel passie en plezier aan het product Magister.me gewerkt te hebben. Als professional, maar eerst als student! Want in 2018 dook ik, als student aan de master Onderwijskunde (Rijksuniversiteit Groningen), al vol in de ontwikkeling van de eerste versie van Magister.me, met de vraag welke de onderwijskundige en leerpsychologische theorieën er ten grondslag aan liggen.
In gesprek met scholen werd de basis gelegd voor verdere ontwikkeling van Magister.me. Hoe kan het bijdragen aan meer eigenaarschap voor de docent én de leerling, met betere leeruitkomsten tot gevolg? Wat zijn de kansen van monitoring en analyses? En hoe kan dit leerplatform (en één uniforme werkwijze) het management van de school helpen om effectiever vorm te geven aan de onderwijsvisie? Het leverde interessante inzichten op, ook dankzij (oud-)collega Heleen van der Laan, die zowel ervaring aan de softwarekant als de docentzijde meebracht.
In 2020 kwam ik weer terug aan boord bij Magister.me. Dan in een ontzettend leuke combinatiefunctie van implementatiebegeleider en productmanager. Aan de ene kant aan de slag met schoolbesturen, mentoren, docenten en leerlingen. Ervaren hoe het wordt gebruikt, wat er wel en niet werkt. Aan de andere kant meedenken over de doorontwikkeling, de koers en nieuwe functionaliteiten. Een mega inspirerende tijd waar ik veel heb geleerd waar ik vandaag de dag nog veel aan heb. Bedankt!
In de afgelopen 1,5 jaar heb ik mij als productmanager ingezet om het gedachtegoed en de geleerde lessen uit Magister.me een goede plek te geven in Magister.learn. Hoewel het destijds heus wel even slikken was toen we hoorden dat Magister.me vervangen zou worden, ben ik super trots op wat we bereikt hebben. Samen met scholen hebben we een waardige en volwassen vervanger van Magister.me gerealiseerd! Het voelt daarom zeker niet als een afscheid: ik kijk er naar uit om met alle scholen de reis te vervolgen in Magister.learn.