Wat elke school nastreeft is om het potentieel van elke leerling te maximaliseren, vanuit de eigen schoolvisie met het bieden van het beste onderwijs. Onderwijs is daarin de sleutel voor de ontwikkeling van het kind én de samenleving. Een kind dat goed onderwijs krijgt, krijgt kansen voor de toekomst. Bijdragen aan die toekomst, is wat Magister elke dag motiveert. Door de school, docenten, ouders en leerlingen grip te geven op het proces dat goed en veilig leren mogelijk maakt. En dat doen we voor ruim 700 scholen. De nieuwe generatie Magister.MX is de nieuwe digitale toekomst.
Deze ingrijpende vernieuwing van Magister is natuurlijk ook voor jouw school belangrijk. We nemen je graag mee in wat dit voor jou gaat betekenen.
Dit lees je hier over Magister.MX:
Wil je weten wat Magister.MX voor jouw school kan betekenen?
Neem dan contact op met je Accountmanager.
Met Magister.MX werken we samen met gebruikers toe naar één Magister-omgeving voor iedereen. Het startpunt van de schooldag, waarin elke gebruiker vanuit één interface werkt. Docenten, leerlingen én onderwijsondersteunend personeel ervaren en zien dan hetzelfde Magister. In Magister.MX werken wordt zo makkelijker, leuker en efficiënter.
Het nieuwe web-based Magister.MX in 1 minuut:
Het nieuwe Magister.MX is er niet in één keer. We gaan stap voor stap belangrijke processen vernieuwen en verbeteren, zodat ze aansluiten op de behoeften vanuit het onderwijs. Dat doen we functionaliteit voor functionaliteit. Hoe we dat aanpakken leggen we hier uit.
Stap 1. Ontdekken en definiëren
We willen goed blijven begrijpen wat er speelt in het onderwijs, welke uitdagingen scholen hebben en wat onze gebruikers nodig hebben. Nu en in de toekomst. We vragen ons continu af: “waar kunnen wij van toegevoegde waarde zijn en blijven voor al onze gebruikers?” Deze vragen stellen we het liefst direct aan onze gebruikers. Dat doen wij door nauw samen te werken met onderwijzend en ondersteunende schoolmedewerkers in verschillende gebruikerspanels. We nemen alle werkprocessen onder de loep en stellen vragen als:
Stap 2. Creëren en toetsen
Met de inzichten uit onze gebruikerspanels verbeteren of vernieuwen wij onze producten en diensten. Tijdens het ontwikkelproces blijft het gebruikerspanel betrokken en toetsen wij of we de juiste stappen zetten die aansluiten op de behoeften van onze gebruikers. We schaven aan onze oplossing tot we zeker weten dat we meerwaarde leveren aan onze gebruikers.
Stap 3. Monitoren en verbeteren
Zodra we overtuigd zijn dat de nieuwe functionaliteit klaar is om te gebruiken, nodigen we een klein aantal ‘pilotscholen’ uit om het vernieuwde product of dienst te gebruiken. Voldoet onze oplossing aan de verwachtingen uit de praktijk? Zijn onze gebruikers tevreden of zelfs onder de indruk?
Is het gebruik in de praktijk een succes, dan stellen we de oplossing voor alle scholen beschikbaar.
We begrijpen dat het nieuwe Magister een hele verandering is. En dat het belangrijk is om alle gebruikers van Magister binnen jouw school hierin mee te nemen. Hoe zorgen we daarvoor?
We zorgen ervoor dat alle gebruikers van Magister binnen de school op het juiste moment de juiste informatie ontvangen over de overgang naar Magister.MX. Bijvoorbeeld met extra informatie en hulpmiddelen, zoals heldere instructievideo’s en FAQ’s. Op die manier weet iedereen hoe nieuwe functies eruit komen te zien en hoe er efficiënt mee gewerkt kan worden.
Hierover houden we je graag op de hoogte via de themanieuwsbrief over Magister.MX. Zo zorgen we dat jouw hele school de overstap naar het nieuwe Magister vol vertrouwen maakt!
Omdat het zoveel medewerkers op school en ook
ouders en leerlingen raakt, is Verantwoording & Verzuim een te complexe functionaliteit om in één keer uit te rollen. Dat pakken we in fasen op:
Lees hier de sneak peek over Verantwoording & Verzuim!
Wat is er al klaar?
Lees het op de
Kennisbank
We zijn al even op weg met Magister.MX, zoals functionaliteit in Web voor OOP.
Wat is daarvoor al beschikbaar voor alle scholen? :
Bekijk onze Kennisbank voor een volledig overzicht.